A hazugságvizsgáló új típusával kísérleteznek a Pennsylvaniai Egyetem szakemberei. A mágnes-rezonanciás felvételeken jól megkülönböztethető ez a működés. Ez lehetőséget nyújtana egy teljesen új alapokon működő hazugságvizsgáló megépítésére.
A hazugságvizsgáló új típusával kísérleteznek a Pennsylvaniai Egyetem szakemberei. A mágnes-rezonanciás felvételeken jól megkülönböztethető ez a működés. Ez lehetőséget nyújtana egy teljesen új alapokon működő hazugságvizsgáló megépítésére.
Nincs nyomasztóbb látvány a roncsautó-telepeknél. Óriási nyersanyag pazarlás, a környezeti károkról nem is beszélve. Az autóipar mérnökeinek már évek óta dolgoznak azon, hogy ez az áldatlan állapot megszűnjön. Csempézett autóbontók? Lebomló alkatrészek? Talán egy szebb és tisztább jövő.
A vizuális trükkök egyik részterületén értek el komoly eredményeket az utóbbi években. Mit csináljunk, ha a szereplő már túlságosan megöregedett a folytatás forgatására? Fiatalítsunk rajta digitálisan! Így tűntek el Harrison Ford ráncai az Indiana Jones negyedik részében, ezért bunyózhatott ismét meztelenül és fiatalosan duzzadó izmokkal Schwarzenegger a Terminator: Megváltás című filmben. Mert csak Arnold megfialatított arcát feszítették Roland Kickinger testépítő fejére.
A legújabb csúcsot egy decemberi premier hozta el. A Tron: Örökség című filmben Jeff Bridges játszhat együtt a legalábbb negyven évvel fiatalabb önmagával. Ráadásul olyan fess legényt, igazi macsó szépfiút faragtak belőle, amilyen soha nem is volt.
A Tron második részének trükkjeiért a Digital Domain nevű cég felelt. Íme egy nyolcperces kis bemutató hogy épül fel egy világ digitálisan, hogyan kerülnek az élő szereplőkre digitális ruhák és alájuk rajzolt motorok, és hogy lesz valaki harminc évvel fiatalabb.
Ajánlat:
Miért vándorolnak a kontinensek, avagy Jégkorszak 4.
Mit csinált 29 000 gumikacsa? Végig lubickolták a világtengereket a tudósok legnagyobb örömére.
Az álomnak biológiai funkciója van, fontos a túlélésünk szempontjából, erre nem is olyan régen jöttünk rá. Tudósok úgy próbálták meg felmérni az alvás jelentőségét, hogy a hetvenes években egy kísérletben az orvostanhallgató alanyokat nem engedték álmodni.
Bár Moller úr időnként még próbálkozik az M200 engedélyeztetésével, mégis évek óta inkább az M400 fejlesztésére koncentrál. Az M400 SkyCar kicsit az angol Harrier helyből felszálló repülőgépre, kicsit a Jetson család járgányára emlékeztet. De a legtöbb hasonlóságot az Osprey szállítógépekkel mutatja.
Ez a cím úgy hangzik, mintha Douglas Adams Galaxis útikalauz stopposoknak című könyvéből bukkanna fel. Vagy akár ez lehetne a következő kötet címe. De lehet, hogy épp oly megrendítő lesz a számunkra, mint a Vogon flotta.
2007. november 6-án Greenwich-i középidő szerint 14:25-kor a fenti címmel töltöttek fel egy mindössze 31 oldalas dokumentumot a Cornell egyetem tudományos eredményeket és elméleteket publikáló szerverére. A dokumentum - amely az arXiv:0711.0770v1 katalógus számot kapta - néhány napon belül a tudományos világot alaposan felbolygatta. Alig egy héttel később már a tekintélyes New Scientist is foglalkozott dolgozattal. A rövid dokumentum nem egyebet ígért, mint a világegyetemet leíró egyenletet.
Nem csak a kis független cégek láttak fantáziát a repülő autóban. A Boeing is elindított egy fejlesztési programot a nyolcvanas évek közepén. A kilencvenes évek elejére elkészült néhány prototípus.
A gyémántcsinálás évszázados álom, de csak néhány évtizede sikerült az anyag mesterséges előállítása. A mesterséges gyémántok aprók, szabályosak és sárga színűek, tökéletesek az ipari alkalmazásra, vágó- és csiszolóeszközök készítésére. Ékkőnek azonban nem alkalmasak. A floridai Gemesis cégnek azonban sikerült ezt megoldani, ékszerek készítéséhez is megfelelő méretű gyémántokat tudnak növeszteni mindössze négy nap alatt.