Bár Moller úr időnként még próbálkozik az M200 engedélyeztetésével, mégis évek óta inkább az M400 fejlesztésére koncentrál. Az M400 SkyCar kicsit az angol Harrier helyből felszálló repülőgépre, kicsit a Jetson család járgányára emlékeztet. De a legtöbb hasonlóságot az Osprey szállítógépekkel mutatja.

A felszállást és a haladást nyolc darab, 55 lóerős Freedom motor biztosítja, amelyek kilencven fokkal elforgathatóak a tengelyük körül, ezért a gép helyből felszállásra is alkalmas. Üzemanyaga etanol. 11méter átmérőjű helyre képes leszállni

A vezérlésről két fedélzeti számítógép és 24 processzor gondoskodik. Elméleti végsebessége 600 kilométer per óra, maximálisan 11000 méter magasra tud emelkedni. Percenként 1500 métert képes emelkedni, az utasokat 7500 méter magasságban 400 kilométeres sebességgel szállítja.

Négy utas szállítására képes, az utasok mentéséről ejtőernyő gondoskodik, amely a teljes autót hozza le a földre.

A tervek szerint a jármű majd akkor lesz piacképes, ha megváltoznak a légügyi szabályok, és százával repkedhetnek az autók. Ekkor is komputerek fogják irányítani GPS segítségével. Négy személyt szállíthat 100 kilométeres távolságra.

A Moller cég fejlesztése potom 500 000 – 1 000 000 dolláros áron vásárolható meg, természetesen még csak otthoni játéknak. A gyártó szerint a jármű csendes, károsanyag-kibocsátása alacsony, kezelése pofonegyszerű. Már csak az a kérdés, mihez képest…

Amíg hiába vár a légügyi hatóságok engedélyére M600 néven megpróbál egy katonai verziót eladni a hadseregnek, de egyelőre itt sem ért el sikereket.

A géppel kapcsolatban még a gyártó is szkeptikus: „Nem hiszem, hogy az úttestről való felszállás lehetséges lenne. A művelet akkora szelet keltene, hogy az kisöpörné az utcákat, sőt, még a szomszédok kertjeit is.”

Az elképzelt repülés az M400-al:

 

És egy kísérlet a prototípussal:

 

 

Ne hagyd ki a többit sem.