A piszoárok fölött is véget ért az analóg korszak, itt vannak a komputeres vizelde játékok. Kizárólag játékos (és ittas) férfiaknak.
A piszoárok fölött is véget ért az analóg korszak, itt vannak a komputeres vizelde játékok. Kizárólag játékos (és ittas) férfiaknak.
Van a kempingezésnek is olyan foka, amely már SF-be illő. A képen látható sátor a jövőt idézi, bár még csak tervezőasztalon létezik. Nemcsak megjelenésében futurisztikus, hanem képességeiben is. Azon túl, hogy a szokásos időjárásálló szövet, speciális fotovoltikus anyag is. Nincs szükség tehát napelemekre, maga a sátor a napelem.
Nincs nyomasztóbb látvány a roncsautó-telepeknél. Óriási nyersanyag pazarlás, a környezeti károkról nem is beszélve. Az autóipar mérnökeinek már évek óta dolgoznak azon, hogy ez az áldatlan állapot megszűnjön. Csempézett autóbontók? Lebomló alkatrészek? Talán egy szebb és tisztább jövő.
A vizuális trükkök egyik részterületén értek el komoly eredményeket az utóbbi években. Mit csináljunk, ha a szereplő már túlságosan megöregedett a folytatás forgatására? Fiatalítsunk rajta digitálisan! Így tűntek el Harrison Ford ráncai az Indiana Jones negyedik részében, ezért bunyózhatott ismét meztelenül és fiatalosan duzzadó izmokkal Schwarzenegger a Terminator: Megváltás című filmben. Mert csak Arnold megfialatított arcát feszítették Roland Kickinger testépítő fejére.
A legújabb csúcsot egy decemberi premier hozta el. A Tron: Örökség című filmben Jeff Bridges játszhat együtt a legalábbb negyven évvel fiatalabb önmagával. Ráadásul olyan fess legényt, igazi macsó szépfiút faragtak belőle, amilyen soha nem is volt.
A Tron második részének trükkjeiért a Digital Domain nevű cég felelt. Íme egy nyolcperces kis bemutató hogy épül fel egy világ digitálisan, hogyan kerülnek az élő szereplőkre digitális ruhák és alájuk rajzolt motorok, és hogy lesz valaki harminc évvel fiatalabb.
Ajánlat:
Miért vándorolnak a kontinensek, avagy Jégkorszak 4.
Az Aral-tó katasztrófája az egyik legnagyobb léptékű ember okozta környezeti katasztrófa. Kazahsztán és Üzbegisztán határvidékén, a Turáni-alföldön elhelyezkedő lefolyástalan sóstó még 1960-ban a Föld negyedik legnagyobb tava volt. De sikerült csaknem eltűntetni.
A vörös vonal az eredeti partszakasz
Nem csak a kis független cégek láttak fantáziát a repülő autóban. A Boeing is elindított egy fejlesztési programot a nyolcvanas évek közepén. A kilencvenes évek elejére elkészült néhány prototípus.
A nyolcvanas évek közepétől minden SF- és autórajongó ilyen kocsit akart. A filmtörténet egyik legimádottabb autója, de az autók históriájának egyik legnagyobb bukása: a DeLorean.
Négy évvel ezelőtt az egyik dokumentumfilm-csatorna különleges filmet mutatott be. Egy furcsa fickó klasszikus szafari-kalandra indult kalapban, kekiszínű ruhában, bakanccsal a lábán. Azonban fegyver helyett egy időkaput vitt magával. Ezt az utazását az időben tette meg.
Sokan remélik azt, hogy ha a forgalom fölé emelkedhetnének, megszabadulhatnának az autózás nyűgeitől. Ezért többen is kísérleteznek a repülő autóval. Az amerikai Terrafugia cég 2006-ban alakult, hogy létrehozza az első ilyen szerkezetet.
A japánok két dologról híresek: nekik vannak a legjobb kütyüik, és a legőrültebb ötleteik. Néhány japán egyetemista ejtőernyős-szimulátort épített magának a Google Föld segítségével.
A hozzávalók: 8 lökött egyetemista, egy fedett csarnok, álványzat, 10 méter kötél, egy notebook, egy projektor, némi kék vászon felhőcskékkel díszítve, egy kisebb szélgép, egy füstölő, és a hangulathoz némi pattogtaott kukorica.
Az alábbi video önmagáért beszél: