A vasút hiába hálózza be a kontinenseket, nem tudja biztosítani a közöttük lévő kapcsolatokat. Azonban erre is léteznek már tervek. Bár nem valódi interkontinentális kapcsolatról van szó, de ennek volt előfutára a Csalagút, amely az angol szigetet köti össze Európával. Ez arra mutat példát, hogy az ilyen típusú kapcsolatok kivitelezhetőek. Már lassan elkészül az első alagút.
Legegyszerűbb, ha megkerüljük a problémát keletről. Az eurázsiai kontinensen élünk, ezért furcsa beszélni egy Európát Ázsiával összekötő vasúti alagútról. Pedig már épül, méghozzá a földrészeket egymástól egy helyen elválasztó szakaszon, a Boszporusz szorosban. Itt a két kontinens távolsága néhol mindössze hétszázötven méter, de ez a csatorna elválasztja egymástól Európát, a Közel-Keletet és Afrika északkeleti részét. A tervek szerint azonban 2013-ban átadásra kerül a Marmaray-alagút.
Vasúti alagutak Európa és Afrika között
Az utakon nem leszel biztonságban… a rendőröktől
2012 a nagy vadászat éve lesz. Minden fa, minden bokor, mögött les majd a vadász. Az áldozatok az autósok lesznek, a vadászok a rendőrök. Miért látom ilyen borúlátón a helyzetet? Roppant egyszerű: az idei költségvetésben 18 milliárdos bevételt terveznek csak a közlekedési bírságokból.
Solowheel, az elektromos "mitudoménmi"
Se nem roller, se nem bicikli, se nem görkorcsolya, se nem monocikli. De legalább nem kell tekerni. Ez a SoloWheel. Kérek egyet a karácsonyfa alá.
Segway P.U.M.A.
A Segway nem állt le a fejlesztésekkel. Új járgányát már az igazi városi közlekedésre tervezték.
A Segway kétkerekű közlekedési eszköze a világon mindenhol meghódította az embereket. A villámgyors elterjedésének egyet tényező szab gátat: az ára.
De közben a fejlesztések folynak tovább. A Segway és a General Motors bemutatta közös fejlesztését. A P.U.M.A. (Personal Urban Mobility and Accessibity – személyes városi mozgékonyság és elérhetőség) a roller nagyvárosi kétszemélyes változata, amely már az autót is tudja pótolni. A működési elve ugyanaz, csak a lépték változott. Nagyobb és erősebb akkumulátorok, erősebb elektromos motorok, az utas biztonságát és kényelmét fokozó fülke és bukócsövek.
A P.UM.A. végsebessége 56 kilométer, hatótávolsága 56 kilométer. Ha lemerül az akku, ez a jármű is felbillen, ezért támasztókerekeket kapott. A nagyvárosi közlekedésben tökéletes lenne, de használhatóságát befolyásolja, hogy akkumulátorainak feltöltése több órát vesz igénybe.
A járműből eddig még csak bemutató példány készült, egyelőre szó sincs a gyártásáról. A fejlesztők szerint még nem ért véget a fejlesztői munka. De hamarosan feltűnhetnek utcáinkon ezek a látványos és praktikus járművek.
Csatlakozz hozzánk a Facebookon, mert van, amit csak ott találsz meg. Linkek, fotók, videók, rövidebb és hosszabb infók, vagyis bővebb tartalommal várunk rád.
Ezt láttad már?
Homokóra - villanyrendőr
Egy thaiföldi fiatal dizájner meg akarta reformálni a közlekedési lámpákat. Az ötlet kitűnő, de teljesen használhatatlan. Íme a homokóra kresz-lámpák.
Évtizedek óta változatlanok a kereszteződésekben használt forgalomirányító lámpák. Mindössze annyi fejlődés történt, hogy a hagyományos izzókat egyre több helyen váltja fel a LED-panel. Egy-két helyen már felbukkant olyan lámpa is, ahol a teli piros vagy zöld szín helyett azonos színű visszaszámlálás jelenik meg, ezzel is segítve az autósok tájékoztatását.
A nagyvárosi vagányság: YikeBike
Egy magával ragadó elektromos járgány, amely kicsit olyan, mint a velocipéd, talán a világ egyetlen kétkerekű monociklije, és új értelmet nyer a kormányülés is. Bár senkit nem ültethetünk magunk elé, de vígan robognánk vele a pesti flaszteren. Ime a YikeBike!