Krétarajz-csodák
Sok olyan művészt találhatunk a nagyvárosok sétáló utcáiban, akik néhány krétával az aszfalton nagyobb varázslatra képesek, mint más művészek olajfestékkel a vásznon. Néhány különleges alkotás.
Elhagyott szuperkocsik
Dubai az álmok és a gazdagság földje. De a válság ott sem kímélte a vállalkozókat. A korábbi sikerek és gazdagság után sok vállalkozás csődölt be, gyakran tetemes adósságokat összegyűjtve. Ám az Emirátus törvényei kemények: az adós ha nem fizet, gyorsan börtönben találja magát hosszú időre.
Ezek után nem csoda, hogy a becsődölt vállalkozók, miután nem tudták finanszírozni korábbi luxus életvitelüket, tetemes adósságokkal és hitelekkel a nyakukban, a börtön helyett a menekülést választották. Kihajtottak a repülőtérre, és mindent maguk mögött hagyva gépre szálltak. Ezért állt elő az a számunkra képtelen helyzet, hogy dubai repülőterének parkolójában és a környező utcákban százszámra találhatóak elhagyott luxusautók.
Korábbi gondosan óvott fényezésüket már kikezdte a nap, ellepte azokat a por, a szemét, és a graffiti. Bármerre nézünk, elhagyott Porsche, Mercedes, Bentley, Ferrari, de még Lamborgini is.
Számunkra a legmeglepőbb, hogy a legtöbb járműben még az indítókulcs is benne maradt. A szigorú törvények mellett senki sem kockáztatja meg, hogy elvigyen egy idegen járművet. Egy 2010-es számlálás után mintegy 3000-re becsülték az elhagyott autók számát.
A természet csodái: a szerelem-alagút
Ez az gyönyörű növényalagút ékes példája annak, mennyire nem ismerjük a környező országok természeti csodáit. Ez az erdei vasúti szakasz Ukrajnában, Kleven mellett található. A helyiek a szerelem alagútjának hívják.Romantikus séták, és nem ritkán házasságkötések színhelye. Nem kis munka lehet ilyen szép állapotban tartani ezt a csodát.
Mercedes TRON
Mindig ámulattal csodáljuk a koncepcióautókat, amelyek a leggyakrabban nem készülnek el, de csodálatos perspektíváit mutatja be a lehetséges fejlődési irányoknak. Tisztelettel gondolunk az autógyárak tervezőinek fantáziájára, holott gyakran külsős dizájnerek álmait láthatjuk.
Ezek között az álmodók között magyarok is találhatók. Pédául Várdai Péter, akinek műhelyében a Mercedes két különleges változata született meg.
A világ legszebb sakk-készlete
A világ talán legszebb sakk-készletét készítették el Ukrajnában. Az ötletgazda Joseph Epstein egy olyan sakk csodát álmodott meg, amelynek figurái Lewis Carroll meséjének, az Alice csodaországban karaktereiből állítja össze. Az ötlet azonban itt még nem állt meg, maga az asztal is - nem csak a lapja, a lábazata is - a regény idézi. A munkában Alexander Horse szobrász, Szvjatoszláv Kostelyancsuk ékszerművész, és Vladimir Rusinov fafaragó is részt vett.
A mestermunka mammut-, és rozmáragyarból, ébenfából, korallból, és aranyból készült.
Egyszerűen állati
Lehet, hogy már januárban elkészült az év reklámja? Bármit is mondanék erről előre, csak lelőném a poént. Ezt látni kell.
Csatlakozz a több mint ötezer-ötszáz főt számláló közösségünkhöz a Facebookon, mert sok mindent csak ott, vagy azon keresztül találsz meg. Minden, ami érdekes, de nem ér meg egy blogbejegyzést. Linkek, fotók, videók, rövidebb és hosszabb infók, vagyis bővebb tartalommal várunk rád.
Mai fotó: Remek szögből exponálva
Ezt láttad már?
Amikor a medve a jobb
A következő képsorozat biztos megmelengeti a vadászat ellenzőinek szívét. Micimackó bosszút állhat malackáért.
Vasúti alagutak Európa és Afrika között
A vasút hiába hálózza be a kontinenseket, nem tudja biztosítani a közöttük lévő kapcsolatokat. Azonban erre is léteznek már tervek. Bár nem valódi interkontinentális kapcsolatról van szó, de ennek volt előfutára a Csalagút, amely az angol szigetet köti össze Európával. Ez arra mutat példát, hogy az ilyen típusú kapcsolatok kivitelezhetőek. Már lassan elkészül az első alagút.
Legegyszerűbb, ha megkerüljük a problémát keletről. Az eurázsiai kontinensen élünk, ezért furcsa beszélni egy Európát Ázsiával összekötő vasúti alagútról. Pedig már épül, méghozzá a földrészeket egymástól egy helyen elválasztó szakaszon, a Boszporusz szorosban. Itt a két kontinens távolsága néhol mindössze hétszázötven méter, de ez a csatorna elválasztja egymástól Európát, a Közel-Keletet és Afrika északkeleti részét. A tervek szerint azonban 2013-ban átadásra kerül a Marmaray-alagút.