A társaság nem létezik, repülőik mégis repülnek.

 

A légitársaságokat leginkább a gép függőleges vezérsíkjára felfestett logókról lehet beazonosítani. Bolondok is lennének nem kihasználni a hatalmas felületet reklámra. Azonban Las Vegas repülőterére rendszeresen érkeznek olyan repülők, amelyeken a lajstromszámon kívül nincs jelölés. A nagy utasszállító gépeken csupán egy piros csík van. Nem szerepelnek a menetrendben, és nem is a termináloknál áll meg.

Ezek a titokzatos repülőgépek a nemlétező Janet légitársaság gépei. Legalábbis félhivatalosan így nevezik. A Légitársaság szigorúan titkos, az évek során csak némi infót sikerült összegyűjteni róla.

A repülőgépek leszállásnál és felszállásnál is előnyt élveznek a polgári járatokkal szemben. A beszállás sem a hivatalos termináloknál történik, hanem a gép elgurul a reptér végében álló elkerített területre. Ennek a területnek saját kapuja van fegyveres őrséggel. Komoly autóforgalom zajlik a kapun keresztül az autók az elzárt területen parkolnak.

Először 1972-ben figyeltek fel a gépre, a célállomása Dreamland, vagyis az 51-es körzet volt. Igen, az az 51-es körzet, ahol a hívők szerint a lezuhant ufókat tárolják. De a gépek felbukkantak még a környék több katonai repülőterén is.

A flotta tulajdonosa az amerikai védelmi minisztérium, de az EG&G amerikai hadiipari beszállító üzemelteteti. A repülőgépekkel Las Vegasból naponta több százan ingáznak több nevadai katonai támaszpontjara a dolgozók. Az 1990-es évek elejéig a Janet repülőgépei ezen túl gyakran repültek a kaliforniai Burbank repülőterére is, amely többek között a Lockheed katonai repülőgépgyártó központja is volt.

A társaság nevének eredete ismeretlen, a JANET hívójelet a mai napig használják, a repülőgépek így azonosítják magukat a rádión. . Egyes elméletek szerint a JANET a "Just Another Non-Existent Terminal" ("még egy nemlétező terminál") rövidítése. Ez arra utalhat, hogy az utasszállítók a Las Vegas-i repülőtéren nem az utasterminálokon, hanem a repülőtér északnyugati kerítésén belül található EG&G épületnél vesznek fel utasokat. Más elmélet szerint a név a „joint air network for employee transportation”, vagyis közös légi hálózat az alkalmazottak szállítására.

A Janet flottája hat darab, jól látható vörös csíkkal fehér színűre festett Boeing 737–600-ból, valamint öt, kevésbé feltűnően kék csíkkal festett, légvcsavaros kisgépből áll Korábban lizingelt gépek voltak, Az újabb Boeingeket az Air China és a mára csődbe ment China Southwest Airlines kínai légitársaságoktól vásárolták.

Ha tetszik, lájkold, és oszd meg ismerőseiddel. Csatlakozz a közel huszonnyolcezer főt számláló közösségünkhöz a Facebookon, mert sok mindent csak ott, vagy azon keresztül találsz meg. További blogjaink, és minden egyéb, ami érdekes, de nem ér meg egy blogbejegyzést. Linkek, fotók, videók, rövidebb és hosszabb infók, vagyis bővebb tartalommal várunk rád.

Ezt láttad már?

Szem-Szájnak gasztroblog: 

Macskaőrség:  10 macska kajál

Napi videó:   Repülő autó

Napi fotó:  Mi megy a a ház előtt?

(via)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...