Az utasok nem zuhannak le a repülővel együtt.kütyülógia repülőgép utaskabin mentés ejtőernyő

 

Hogyan lehet túlélni egy repülőszerencsétlenséget? Az ukrán repülőmérnök, Vlagyimir Tatarenko már három éve dolgozik a probléma megoldásán. Különleges ötlettel állt elő. Dobjuk le ejtőernyővel az utaskabint.kütyülógia repülőgép utaskabin mentés ejtőernyő

A repülőiparban évtizedekkel ezelőtt elvetették, hogy az utasokat ejtőernyőkkel mentsék meg. Az ejtőernyős ugrást tanulni kell, nagy magasságból különleges felszereléssel lehet ugrani, egy zuhanó repülőn az utasok nem tudnák felvenni az ejtőrnyőt, és kiugrani a gépből. A katapultálás ennyi szék esetén megoldhatatlan. 

Kisebb repülőket le lehet hozni vészhelyzeti ernyővel.  Ehhez hasonló ötlettel állt elő az ukrán mérnök. Legyen leválasztható az utasfülke, és mentőkapszulaként ereszkedjen le ernyővel. A föld felett rakéták fékeznék le a sebességét, és felfúvódó párnák kényelmesebbé tenni a földet érést, vagy víz esetében fenn tartaná a repülőt.kütyülógia repülőgép utaskabin mentés ejtőernyő

Természetesen, ha a gép felrobban, vagy egy rakétatámadás éri, ez sem segítene. Továbbá, egyesek azzal érvelnek, hogy a leválasztható kabin alááshatja gép szerkezeti integritását. Végül, mi a helyzet a pilótákkal?

kütyülógia repülőgép utaskabin mentés ejtőernyő

Végül egyesek megkérdőjelezik a találmány költséghatékonyságát. Több millió járat indul évente, de légi szerencsétlenségben kevesebb, mint 500 ember hal meg világszerte. A feltaláló azonban végzett kérdőíves és megállapította, hogy a kérdezettek 95% -a hajlandó lenne többet fizetni, ha lenne egy biztonsági rendszer.

A tervező elkészített egy alternatív verziót is:

A Francia Airbust a jelek szerint nem zavarja a repülőgép integritása. Nemrég adta be szabadalmát egy új utasszállítási módszerre. Az utastér teljesen különválik a repülőgéptől, és mint egy hatalmas konténert, külön lehet mozgatni. A konténert rácsatlakoztatják a repülőtér indulási pilonjára, az utasok kényelmesen beszállnak. Amikor elérkezik az indulás ideje, odagördül a repülőgép, amelyre vagy amelybe belehelyezik a konténert, rögzítik, és a gép azonnal felszállhat.

kütyülógia repülőgép utaskabin mentés ejtőernyő

A koncepciónak több előnye is van. A meghibásodások túlnyomó többsége magát a repülési rendszereket érinti, az utasoknak ilyenkor le kell szállni, csomagok kipakolása, másik repülőbe be. De ebben az esetben csak oda kell gördülnie egy másik hordozó repülőnek. Ezzel a konténerrel hosszabb idő lehet a ki és beszállásra, mert a függetleníteni lehet a légi járattól. Még le sem szállt a járat, amellyel indulnának az utasok, de a konténerbe már be lehet szállni. A légitársaságok is jól járnak, mert a repülőgépek tényleges kihasználtsága sokkal jobb lesz.

Ha tetszik, lájkold, és oszd meg ismerőseiddel. Csatlakozz a közel huszonkilencezer főt számláló közösségünkhöz a Facebookon, mert sok mindent csak ott, vagy azon keresztül találsz meg. További blogjaink, és minden egyéb, ami érdekes, de nem ér meg egy blogbejegyzést. Linkek, fotók, videók, rövidebb és hosszabb infók, vagyis bővebb tartalommal várunk rád.

Ezt láttad már?

Szem-Szájnak gasztroblog: 
Macskaőrség:  Macska szelfi
Napi videó: Igazi apai találékonyság
Napi fotó:  Erős dohányos

 (via youtube, dailymail)