Párizs újra felfedezi a városon áthúzódó titokzatos árkot.
Párizsban sétálgatva különös helyekre lehet bukkanni. Az utóbbi években nagyon felkapott lett egy különös árok: hidakkal és alagutakkal átszeli a várost, sínek fekszenek az alján. A hajdani vasútvonalat nagyrészt visszahódította a természet, különös szépséggel ruházva fel a lassan pusztuló ipari építményt. A Chemin de fer de Petite Ceinture újra népszerű lett, és vita indult meg hasznosításáról.
Párizs az 1850-es években öt vasútvonal végállomása volt. Az öt vonal öt konkurens társaság kezében volt. Komoly problémát jelentett az árú átrakása egyik vonalról a másikra. Ezért építették meg ezt a vasúti körgyűrűt, hogy összekösse az öt pálya udvart. A kormány is érdekelt volt a vonalak közötti hadiszállítás gyorsításában.
Hamarosan nem csak árut, de embereket is szállítottak a vonalon, népszerű közlekedési eszköz lett Párizson belül. A vonal egy teljes körvonallá egyesült, és 17 állomás épült.
Az 1900-as években napi 90 000 utast szállított. Ma a párizsi metró elődjének tekintik.
A metró megépítése okozta a vesztét, a járatok elnéptelenedtek. Végül 1934-ben megszüntették rajta a forgalmat.
Bár ma már nem teljes kör, jelentős része még ma is használható. Valójában nem a teljes vonal fut árokban, jelentős szakaszon a felszínen, helyenként a magasban fut a pálya.
Szintén tévedés, hogy kisvasút lenne, normál nyomtávú pálya.
A fotósok között népszerű látnivaló, a turisták között is egyre népszerűbb. A hatalmas betonfalakakat a graffitisek vették birtokukba.
Ha tetszik, lájkold, és oszd meg ismerőseiddel. Csatlakozz a több mint huszonhatezer főt számláló közösségünkhöz a Facebookon, mert sok mindent csak ott, vagy azon keresztül találsz meg. További blogjaink, és minden egyéb, ami érdekes, de nem ér meg egy blogbejegyzést. Linkek, fotók, videók, rövidebb és hosszabb infók, vagyis bővebb tartalommal várunk rád.
Ezt láttad már?
Szem-Szájnak gasztroblog: Túrókrémes gombóc
Napi videó: Step-motion Parkour
Macskaőrség: Amikor a macska hozza a vacsorát
(via)