Először bemegy néhány autó, majd kijön egy vonat.
Ez a szerény, ferde tetős, ház-szerű szerkezet a hegy lábánál olyan, mint egy magánlakás, vagy talán egy garázs, de valójában ez Észak Amerika leghosszabb kombinált vasúti és autópálya-alagútja. Nevét Anton Andersonról, az Egyesült Államok hadseregének mérnökéről kapta, aki főszerepet játszott az alagút építésében.
Az alaszkai Anchoragetől 80 kilométerre délkeletre található.
Az Anton Anderson Memorial alagút, vagy csak egyszerűen Whittier-alagút köti össze Whittier kikötővárost a Prince William Sound a Seward autópályával. A 4100 méter hosszú alagút a Maynard-hegyet fúrja át.
A második világháború alatt épült 80 millió dollárból. Ez volt az első olyan alagút Az Egyesült Államokban, ahol az autók a vasúti pályán haladnak. Ezzel több tízmillió dollárt spóroltak meg, ahhoz képest. ha külön sávot alakítanak ki az autókak és a vonatoknak.
Az alagút mindössze 4,8 méter széles, egysávos út, amelybe be van süllyesztve a vasúti pálya. A forgalmat diszpécser irányítja, felváltva a két irányba, az autók és a vonatok között. Sorompó és lámpa biztosítja, hogy az autók ne menjenek túl közel egymáshoz.
Az alagút fala természetes kő, csak egy része van acéllal és betonnak bélelve. A lezuhanó kövek ellen háló védi a járműveket. Az alagútban több biztonsági menekülőszoba is található, amely a balesetek, a tűzesetek, és a földrengések esetén is védelmet nyújt. A forgalmat a diszpécser 60 kamera segítségével ellenőrzi.
Ha tetszik, lájkold, és oszd meg ismerőseiddel. Csatlakozz a közel 100.000 főt számláló közösségünkhöz a Facebookon, mert sok mindent csak ott, vagy azon keresztül találsz meg. További blogjaink, és minden egyéb, ami érdekes, de nem ér meg egy blogbejegyzést. Linkek, fotók, videók, rövidebb és hosszabb infók, vagyis bővebb tartalommal várunk rád.
(via)