Azok, akik a motorkerékpárok szerelmesei, igazán értékelhetik ezt a modellt.  Még az 1930-as években egy Orly Courtney nevű férfi tervezett egy motorkerékpárt, amelyet Henderson Streamline-nak nevezett el.  Egy olyan jármű, amely mind dizájnban, mind technológiában messze megelőzte korát.

 

A Hendersont kifejezetten az aerodinamikát szem előtt tartva tervezte meg.  40 lóerős, 1200 köbcentiméteres, soros négyhengeres motorja, akkkoriban erősnek számított, és képes volt  160 km/órás  sebességgel is haladni, ami az 1930-as években rendkívül gyorsnak számított. 

Bár a motor jó és különleges volt,m  Ezekben az időkben a motor hatékony volt és nagyszerű dizájnnal rendelkezett, de az akkoriban karikatúra-motornak nevezték.

A zárt karosszéria akkoriban gyakorlatilag ismeretlen volt a sorozatgyártású kétkerekűeknél (néhány versenygépet leszámítva),  a KJ az art deco formatervezés szokatlan és gyönyörű példája volt.

Courtney úgy vélte, hogy a motorkerékpár-ipar elmulasztotta biztosítani az időjárás elleni védelmet és a luxust a motorosok számára. A radikálisan áramvonalas KJ karosszériája egyetlen korábbi kétkerekűhöz  sem hasonlított.

A karcsú jármű ívelt, függőleges sávú hűtőrácsot kapott, amely a Chrysler Airflow-ra emlékeztetett, a hátsó rész pedig egy Auburn csónakfarú speedsterre emlékeztetett. A paneleket kézzel, acélból formázták meg, motoros kalapáccsal.

A KJ Streamline lenyűgözően szép, de nem praktikus és nehezen vezethető. Bonyolultan ívelt karosszériája nehéz volt, és nehéz volt elkészíteni.

 

Ha tetszik, lájkold, és oszd meg ismerőseiddel. Csatlakozz a közel kilencvenötezer főt számláló Toochee közösségünkhöz a Facebookon, mert sok mindent csak ott, vagy azon keresztül találsz meg. További blogjaink, és minden egyéb, ami érdekes, de nem ér meg egy blogbejegyzést. Linkek, fotók, videók, rövidebb és hosszabb infók, vagyis bővebb tartalommal várunk rád.

(Via), (Via)