Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Egy csipetnyi régi Európa Kínában

A világ egyik legfurcsább szigete, és különös szobrai.

Shaiman sziget Kínában, Kanton városában van. A Gyöngy-folyó öleli körül. Furcsa sziget, mintha a folyópartból tépték volna ki. Kanton Hongkongtól mintegy 120 km-re északra fekszik. Kikötőváros a Dél-kínai-tengerig hajózható Gyöngy-folyón. Guangdong tartomány központja és Dél-Kína egyik kulcsfontosságú kereskedelmi kikötője.

Shaiman apró sziget, harmad akkora, mint a Margit-sziget. Területe 0,3 négyzetkilométer, 900 m keletről-nyugatra, 300 m-re észak-déli irányban.


Nagyobb térképre váltás

A sziget ma a múlt egy meghatározó emléke. A különleges épületek között, és a csodás parkban egyaránt látni turistákat és helyieket. Különös szobrok népesítik be az utcákat és tereket.

 

A sziget furcsa a története a  második ópiumháború után kezdődött. A győztes angolok és franciák kisajátították maguknak a szigetet, kínai hosszú ideig a szigetre sem léphetett. Egy kis zárt, nyugati világ született.

A sziget négyötöde angol, egyötöde francia terület lett. Az ide települt európaiak az otthoni stílusnak megfelelő palotákat, villákat, középületeket, színházat, templomokat és parkot építettek.

A sziget a történelem viharai ellenére is megőrizte ezt a különleges világot, és Kanton igazi ékköve lett.

A sziget igazi különlegessége a rengeteg szobor, amelyek finoman szólva is nem szokványosnak nevezhetőek. Nem emlékművek, hanem a mindennapi élet része.

Ha tetszik, lájkold, és oszd meg ismerőseiddel. Csatlakozz a több mint huszonötezer főt számláló közösségünkhöz a Facebookon, mert sok mindent csak ott, vagy azon keresztül találsz meg. További blogjaink, és minden egyéb, ami érdekes, de nem ér meg egy blogbejegyzést. Linkek, fotók, videók, rövidebb és hosszabb infók, vagyis bővebb tartalommal várunk rád.

Ezt láttad már?

Szem-Szájnak gasztroblog:  Asztal a nyakban

Napi videó:   Kigyó-masszázs

Napi fotó:  Egyszer csak elmegy

Macskaőrség:   Dorombolás-generátor

(via wikipedia, youtube, flickr)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tovább


Mi köze van a bélyegnek és a kártyának az Egyesült Államok születéséhez?

Azért tört ki a függetlenségi háború, mert a gyarmatlakók szerettek zsugázni.

Felejtsük el a Bostoni teadélutánról tanultak a, az csak az utolsó csepp volt a pohárban. A bajok jóval korábban kezdődtek.

Tovább


Megoldás a túlnépesedésre?

Az SF filmek hatására egyre elfogadottabb gondolat a világűr meghódítása, benépesítése. Az egyik nap ismét azt halottam, hogy a túlnépesedés megakadályozásnak lehetőségét látják az űr gyarmatosításában: a „felesleges” embertömegek létesítsenek új életteret maguknak. Ennek az elméletnek egyetlen apró akadálya van: a számok.

(Természetesen most felejtsük el azt, hogy jelenleg mennyire nevetséges szinten áll az űrkutatásunk 50 évvel azután, hogy - először, és még sokáig utoljára - a Holdon jártunk.)

Nem csak a föld népessége gyarapodik, hanem a növekedés üteme is. Jelenleg a Föld népessége évente (különböző becslések szerint) 75-80 millió fővel nő. Vagyis az elképzelés szerint évente ennyi embert kellene az új gyarmatokra szállítani.

Ha képesek lennénk 100.000 fő befogadására alkalmas óriási űrhajókat építeni, akkor a jelenlegi számok alapján évente 750-800 ilyen hajót kellene indítani. Ha az utazás évekig tart, akkor a flottának az utazás oda vissza idejével arányosan kell nőnie. Vagyis ha az űrgyarmatra az utazás öt évig tart, akkor az oda-vissza út 10 évet vesz igénybe, tehát tízszer ennyi, vagyis 7.500-8.000 óriási űrbárkára lenne szükség.

Természetesen a hajón szükség lenne 100.000 ember létszükségletének biztosítására: élelem, víz, elfoglaltság. Ez mind óriási tárolókapacitást követel. (kivéve, ha addigra feltalálnák az élet felfüggesztésének lehetőségét.

Természetesen ezeket a hajókat meg kellene építeni, és az űrbe juttatni. Összehasonlításul két, a maga kategóriájában legnagyobb ember építette jármű. A Tengerek Oázisa (Oasis of the Seas) nevű tengerjáró hajó 360 méteres hosszúsággal, 220 ezer tonna vízkiszorítással és 16 emeletével ma a világ legnagyobb utasszállító hajója, 5400 utast szállít közel 3000 fős személyzete. Raktárai kb. egy hétre elegendő készleteket képes befogadni.

A legnagyobb hadihajó a repülőgép-hordozó, több mint 330 méter hosszú, és a vízkiszorítása 93.000 tonna. Ezeken 5000-5500 ember él, akiknek az ellátásáról folyamatos utánpótlással gondoskodni kell: Heti rendszerességgel rakodnak át igen komoly készleteket. Az űrrepülőgép szállítási kapacitása 100 tonna. Lehet számolni…

Még egy apró, de annál fontosabb tény, amely inkább humánpolitikai kérdés. A Föld növekvő népessége legnagyobb arányban sajnos a világ legszegényebb övezeteiben, nagyvárosok nyomornegyedeiben születik meg. Tanulásra, normális életre szinte semmi esélyük sincs. Ha valaki gyarmatokat akar létesíteni, ott szakképzett munkásokra, jó szakemberekre van szüksége, nem képzetlen, iskolázatlan, írástudatlan tömegekre.

Tovább


Tücsi a galaktikus

Munkám egyik része, hogy másként látom a világot, mint mások. Időnként mint író. Máskor mint tudományos szerkesztő. Egyébként mint érdeklődő ember.


Toochee blogzin
Mottó: A világ érdekes! Szép, meglepő és mulatságos dolgok a földgolyó minden tájáról.


További blogjaim:
Macskaőrség | Szem-szájnak | Napi videó

| Toochee fotó |


Az oldalon megjelenő hirdetéseket külső ügynökség szervezi, azoknak bármilyen típusú tartalma nem tükrözi a blog készítőjének nézeteit.

Lájkolj!

Kövess!


Az oldalon megjelenő hirdetéseket külső ügynökség szervezi, azoknak bármilyen típusú tartalma nem tükrözi a blog készítőjének nézeteit.


Az oldalon megjelenő hirdetéseket külső ügynökség szervezi, azoknak bármilyen típusú tartalma nem tükrözi a blog készítőjének nézeteit.

Reblog