Nekünk csak egy tároló doboz, neki alapanyag a 3D szobraihoz.
Kempingfelszerelés a terepjáróba
Minden készen, egyetlen nagy dobozban.
Komplett szobabútor egyetlen dobozban
Egyetemistáknak, sokat költöző vándormadaraknak, ritkán otthon tartózkodóknak készült ez a különleges bútorzat, amely elfér egyetlen nagy kockában, mégis minden benne van, ami egy szobába kell.
Költözködők rémálma a bútorok ide-oda szállítása. A Casulo, amelyet Marcel Krings & Sebastian Mühlhäuser tervezett, a kevés cuccal gyakran költözőknek lehet ideális. A teljes bútorzat elfér egy szabvány 120x80 centiméteres raklapon. Valójában már a raklap is a bútor része.
Lehet, hogy nem látszik, de ebben az egy méter magas dobozban van egy szekrény, egy íróasztal, egy állítható magasságú szék, két ülőke, egy hatpolcos könyvespolc és egy ágy a matraccal. Két ember elég a szállításához, a tisztességes méretű liftekbe belefér. És ami a legszebb szó szerint két ember két és fél perc alatt össze tudja szerelni. Aki ezt nem hiszi, a képek utáni videón megnézheti.
Csatlakozz a több mint háromezres közösségünkhöz a Facebookon, mert sok mindent csak ott találsz meg, ami érdekes, de nem ér meg egy blogbejegyzést. Linkek, fotók, videók, rövidebb és hosszabb infók, vagyis bővebb tartalommal várunk rád.
Ezt láttad már?
Fekete doboz az autóban
Sajnos már nincs messze az az idő, amikor az autókba is fekete doboz fog kerülni. Az ok egyszerű. A mai modern gépjárművek, és azok elektronikus rendszerei megváltoztatták a vezetési stílust. A vezetők merészebbek, agresszívebbek lettek, a személyes biztonság növekedésével nőtt a bátorságuk is. Azonban vezetési képességeik növekedése nem áll arányban ezzel.
Ennek megfelelően nő a balesetek száma is. A töréskárból már nem lehet annyira pontosan következtetni a sebességre, a blokkolás- és kipörgésgátlók miatt sokkal kevesebb értékelhető nyom marad a balesetek helyszínén. Ezért a közlekedési hatóságok és a biztosítók szeretnék elérni, hogy minden autóba kerüljön fekete doboz.
A mai autókban az információk túlnyomó többsége már elektronikusan áramlik, ez minden probléma nélkül rögzíthető. A kérdésnek inkább jogi, mint technikai akadályai vannak. Ki tekinthet bele ezekbe az adatokba, és milyen feltételekkel? Mennyi időre visszamenően rögzítse azt? Mennyire ütközik ez emberi jogokba? Mert nem mindegy, hogy a balesetet megelőző tíz másodperc adatait ismerheti meg a rendőrség és a biztosító, vagy pedig a rendőr bármikor megállíthat, és az adatokból láthatja, hogy megszegtem-e a sebességkorlátozást az elmúlt fél órában.