Évtizedekig nem tudhattuk meg mi történt Lajkával, a hős űrkutyával. Hogyan halt meg valójában? A Szovjet rendszer egy hősies halált hazudott nekünk évtizedeken keresztül.
Évtizedekig nem tudhattuk meg mi történt Lajkával, a hős űrkutyával. Hogyan halt meg valójában? A Szovjet rendszer egy hősies halált hazudott nekünk évtizedeken keresztül.
Az életveszélyes kutatási helyzetekben az embereket kísérleti állatokkal helyettesítik a kutatók. Ez alól nem lehetett kivétel az űrkatatás sem.
Az űrkutatás kezdete három szakaszra bontható, amelyek nagymértékben átfedték egymást, párhuzamosan futottak. Ez a három terület a rakétafejlesztés, az állatkísérletek és a felkészülés az emberes repülésre.
Ahogy azt már megszokhattuk, a téma a szovjet oldalon az izgalmasabb. Ez az időszak még mindig titkokkal teli, a hruscsovi éra a legendák ködébe merül. Hallottunk Lajkáról, Bjelkáról és Sztrelkáról, a hős űrhajós kutyákról, de mást nemigen tudunk a több éves programról. Azonban hála az idők változásának, egyre több dolog derül ki, egyre több szemtanú kezd el beszélni erről a témáról is.
Nincs nyomasztóbb látvány a roncsautó-telepeknél. Óriási nyersanyag pazarlás, a környezeti károkról nem is beszélve. Az autóipar mérnökeinek már évek óta dolgoznak azon, hogy ez az áldatlan állapot megszűnjön. Csempézett autóbontók? Lebomló alkatrészek? Talán egy szebb és tisztább jövő.
Nem csak a kis független cégek láttak fantáziát a repülő autóban. A Boeing is elindított egy fejlesztési programot a nyolcvanas évek közepén. A kilencvenes évek elejére elkészült néhány prototípus.
A nyolcvanas évek közepétől minden SF- és autórajongó ilyen kocsit akart. A filmtörténet egyik legimádottabb autója, de az autók históriájának egyik legnagyobb bukása: a DeLorean.
Nyugodtan leszögezhetjük, hogy manapság a zsenialitás mértékegysége az 1 Einstein. Ha a zsenialitásról van szó, mindig rá hivatkozunk, mindig hozzá viszonyítunk. Agyunk kapacitásának mindössze 5-10 százalékát használjuk. Ez azonban óriási tévedés. Az agyunkat teljes egészében kihasználjuk, csak mindenki másképp teszi. Az eltérések óriásiak lehetnek.
Sokan remélik azt, hogy ha a forgalom fölé emelkedhetnének, megszabadulhatnának az autózás nyűgeitől. Ezért többen is kísérleteznek a repülő autóval. Az amerikai Terrafugia cég 2006-ban alakult, hogy létrehozza az első ilyen szerkezetet.
Amber a kutyám sztár lett. Kis Ramónával, a Barátok közt Zsófijával szerepel egy képen egy gyönyörű naptárban. A tovvábbi oldalakon is tucatnyi kutya és tucatnyi sztár: színészek, énekesek, riporterek. Két dolog köti őket össze: rajongás a német juhász kutyákért, és a Német juhász fajtamentés alapítvány. Egy elegáns ajándék, egy nemes cél érdekében. De miért is került ide az én kutyám?
Előző írásomban egy gondolatkísérletben azt vettem számba, miért is nem működhet a mindennapi életben a láthatatlanság úgy, ahogy mi szeretnénk. De vegyük kicsit komolyan a kérdést.
A továbbiakban beszéljünk egyszerűen csak a látható fényről, mert amit erről állítunk az a többi elektromágneses hullámra is igaz, legyen az bármilyen frekvenciájú. A valódi láthatatlanság az, ha egy tárgyon úgy halad át a fény, hogy nem töri azt meg. Ebben az esetben nem verődik vissza róla, és tökéletesen látszik a tárgy mögött minden, hiszen az azokról visszaverődő fény szintén akadálytalanul jut el a néző szemébe.
Ha hajlandó befektetni mindössze tíz dollárt, a jövője 500 év múlva biztosítva lesz. Legalábbis ezt állítja honlapján a Time Travel Fund amerikai vállalat. A cég szerint az időgépet fel fogják találni, és náluk be lehet biztosítani a jövőnket.