A Peugeot mindig élen járt a kerékpárok tervezésében, és ez napjainkban is igaz. A forradalmi technológiát, a különleges alapanyagokat előszeretettel ötvözik a különleges megjelenéssel. A születésnapi párizsi rendezvényen bemutatott kerékpár is önmagáért beszél.

A francia családi vállalat tavaly ünnepelte kétszázadik születésnapját, 1810-ben kezdtek háztartási termékek gyártásával foglalkozni. 1891-től forgalmazták az első automobilokat, de azt kevesen tudják, hogy kerékpárgyártásuk még ennél is korábbra nyúlik vissza. 1889-ben a Párizsi Világkiállításon Serpollet Peugeot bemutatta az első gőztriciklijét, de már 1882 óta gyártanak kerékpárokat. 1899-ben elkészítették Gérard kapitány híres összehajtható kerékpárját, amely a hadifelszerelés kötelező tartozékává vált az első világháborúban.

A szénszál hihetetlen szabadságot adott a tervezőknek. A kerékpár felülnézetből leginkább egy kardmarkolatra emlékeztet. Oldalról figyelemre méltó a váz görbülete, amely óhatatlanul a kerékpáros görnyedt gerincére emlékeztet, és különleges a nyereg rezgéselnyelő alátámasztása is. Az első kerék kétféle küllőzése, a hátsó kerék agynélkülisége és direkthajtása különleges látvány. Érdemes megfigyelni a hi-tech anyagból készül abroncsok varrással erősített különleges felfüggesztését.

 

B1K kerékpár-prototípus különleges elektromos rásegítéssel rendelkezik. Lítium-ion akkuja hordozható, teljes töltéssel 70 km a hatótávolsága. A rásegítés mértéke három fokozatban állítható.

A koncepció nem valószínű, hogy kereskedelmi forgalomba kerül.

Ezt láttad már?

Sleepbox - néhány órai pihenés

Magánpénz

Természeti pénzek

Zsenik és értelmi fogyatékosok

 

Ne hagyd ki a többit sem (ugrás a főoldalra).