A Kolelinia-terv elképzelése szerint, a kerékpárutat kiemelné az autók és gyalogosok fölé.

A városi forgalomszervezők egyik nagy problémája, hogyan elégítsék ki a kerékpárosok jogos igényeit a biztonságos közlekedés iránt. A frissen épülő városrészekben könnyű az úthálózatot úgy megtervezni, hogy a kerékpársávokat elhelyezzék. Azonban a meglévő városrészekben, különösen az akár évszázados óvárosokban nagyon nehéz az út kijelölése, hogy ez na okozzon gondot az autósoknak, a gyalogosoknak . Erre a problémára kínál egy érdekes megoldást Martin Angelov.

A Kolelinia-terv elképzelése szerint, a kerékpárutat kiemelné az autók és gyalogosok fölé. A kerékpárok keskeny, levegőben kifeszített acélsávon közlekedhetnének, a kerékpárosokat biztonsági rendszer rögzítené. A módszer egyetlen szépséghibája, hogy csak hosszabb távú utazáshoz lehetne használni, mert a jelek szerint nem megoldható a lehajtás, és a kanyarodás. Emellett a módszer kétségkívül a bátrabbaknak és a jó egyensúlyérzékkel rendelkezőknek kedvez, a tériszony különösen hátráltató tényező. Nehezen képzelhető el olyan vájat is, amely minden típusú keréknek megfelelne. Szinten érdekes problémát vet fel a több tucat biciklist feltartó nagymama, akit nem lehet megelőzni.

A terv inkább érdekes, mint megvalósítható elképzelés. ám eredetiségével elnyerte a Line of Site verseny első díját.

 

 

 

 

 

 

Ezt láttad már?

10 napos hét, 30 napos hónap: Werner naptár

Stoppolás a közösségi hálón

Föld alatti borváros

Mintha a világ robbant volna fel


 

Ne hagyd ki a többit sem (ugrás a főoldalra).